Social media marketing tips

Iedereen zit wel op social media. Of je nu twittert, berichtjes plaatst op Facebook, je art op Tumblr zet of de avonturen van je hond op Instagram plaatst, dat is allemaal social media. Maar hoe kun je social media gebruiken voor je bedrijf?

Het is belangrijk om je content te delen met anderen. Content die vaak wordt gedeeld is vaak emotioneel geladen, of het leert je iets. Ik sla genoeg plaatjes op die laten zien hoe je iets tekent of schildert. Maar ga je content niet van de daken schreeuwen en zeg dat mensen jouw producten of diensten moeten kopen. Er heeft namelijk een verandering plaatsgevonden in online verkoop sector, en dat is namelijk dat mensen je eerst willen leren kennen en ze jou willen vertrouwen. Zodra dit gebeurt, zijn mensen eerder geneigd jouw producten of diensten te kopen.

Als je nu denkt: “Moet ik maar eens ____?” Vul in: een Tumblr account starten, nieuwsbrief schrijven, Twitter account aanmaken, of iets anders, dan is het antwoord vaak nee, anders was je het al aan het doen. Ga niet iets doen waar je zelf niet enthousiast van wordt! Ik was in het begin ook aan het twijfelen of ik een Instagram zou aanmaken, maar dit heb ik uiteindelijk wel gedaan en ik ben heel blij met die keuze. Ik plaats op dinsdags en vrijdags altijd een foto van mijn huidige werk, en ik vind het superleuk om daar naartoe te werken en om de wereld te laten zien waar ik op dat moment mee bezig ben.

Wat ook helpt, is om je content per social media platform te filteren. Zo gebruik ik Instagram voor mijn 2D projecten (schilderijen en tekeningen), Facebook voor interessante artikels over het ZZP-schap en Tumblr voor mijn Redbubble designs. En af en toe linken naar je andere platforms is zeker geen slecht idee! 😉

Maar het belangrijkste is nog wel om plezier hierin te hebben. Als je nekharen overeind komen te staan bij de woorden “blog schrijven”, dan zou ik het achterwege laten. Als je iets doet wat je niet leuk vindt, wordt dit gereflecteerd in je werk. En het werk dat je online zet, reflecteert je merk/bedrijf!

Fijn weekend, en hopelijk iets minder regen komende week, want dit is toch geen zomer?! 🙂

Comments are closed.